10duizend | RTV Dordrecht
4242
post-template-default,single,single-post,postid-4242,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

RTV Dordrecht

rtv-dordrecht

Wat: strategisch advies gebruik nieuwe media & projectleiding migratie websites

Wanneer: 2013 – 2016

RTV Dordrecht is de lokale omroep van Dordrecht waar drie betaalde krachten en een grote groep vrijwilligers werken. RTV Dordrecht verzorgt uitzendingen op televisie en radio en internet was lang een platform wat erbij werd gedaan. De focus lag vooral op de dagelijkse nieuwsuitzending op televisie. Wanneer de nieuwsuitzending klaar was werden de nieuwsitems op internet geplaatst wanneer er tijd was. Door tijdsdruk is deze focus begrijpelijk omdat de doelgroep van RTV Dordrecht (50plus) erg traditioneel is in het mediagebruik. Ook was er veel koudwatervrees bij de medewerkers.

De speerpunten van 10Duizend waren:

  • Nieuwe media is bij de redactie gelijkwaardig aan televisie en radio. Dit realiseerden we door drempels weg te nemen, processen te beschrijven en medewerkers de goede kant op masseren door ze de voordelen te laten zien van internet.
  • De redactie stimuleren om het internet te gebruiken om nieuws te vinden.

 

10Duizend heeft ook tweemaal de website gemigreerd. Bij de eerste website migratie lag het zwaartepunt vooral bij de organisatie omdat deze migratie de eerste samenwerking van drie partijen was. De tweede migratie was vooral een technische migratie. Door een andere leverancier van de televisiesoftware moest 10Duizend ook de website migreren naar een ander content management systeem.